Kim jest i co robi LMI?
Firma 27H od kilku lat jest partnerem biznesowym Leadership Management Polska (LMI Polska) w zakresie certyfikowanych programów rozwoju przywództwa LMI.
Jako partner LMI Polska wdrażamy programy rozwojowe w zakresie wzrostu efektywności działania firm i organizacji poprzez realizację ponadprzeciętnych celów oraz rozwój ludzi w zakresie postaw i umiejętności przywódczych.
LMI Polska jest członkiem międzynarodowej grupy i certyfikowanym partnerem Leadership Management International (LMI), powstałej w 1966 roku, w USA; firmy o zasięgu globalnym, ukierunkowanej na rozwój przywództwa, wzrost efektywności i budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej firm i organizacji. Twórca i założyciel LMI – Paul J. Meyer, to uznany autorytet w dziedzinie zarządzania i przywództwa.
Działamy w oparciu o unikalny proces, metodykę, koncepcję merytoryczną „TOTAL LEADER®” oraz wysokie kompetencje doświadczonej kadry. Te cztery filary stanowią gwarancję wysokiej jakości usług, które oferujemy w odpowiedzi na zdiagnozowane cele biznesowe i potrzeby rozwojowe naszych Klientów.
Wykorzystując posiadany potencjał, know-how oraz wieloletnie doświadczenie LMI oferujemy usługę kompleksowych procesów rozwojowych – integrujących kilka metod takich jak np. coaching grupowy, indywidualny, facylitację oraz warsztaty.
Wszystkie ww. usługi świadczone mogą być:
-
w ramach wsparcia grupowego lub indywidualnego,
-
w ramach grup otwartych lub zamkniętych.
Klienci LMI w Polsce
Dotychczasowe doświadczenie LMI Polska to usługi zrealizowane dla ok. 4 tys. osób uczestniczących w rozmaitych procesach rozwojowych, kilkaset projektów – wdrożenia otwarte i zamknięte oraz kilkanaście tysięcy godzin przepracowanych z Klientami.
LMI Polska zaufało wielu przedstawicieli (właścicieli i osób zarządzających) firm MMŚP, a także m.in. takie organizacje jak:
INTERTRANS PKS SA., Głotech, Sorpol, ASSECO, ING Bank Śląski, Grupa IMPEL, TAURON, TOYOTA, ICT Poland, ELTEL Network, BOMBARDIER, Schattdecor, Wagony Świdnica, LEDIKO, Cloos, ZAE, ALSTOM, Baumit, TP-Elbud, Ericsson, BIMs PLUS, Hydrosolar, HTI, Panda Trzebnica, PGS Software, GETIN Bank, Pol-Motors, Energo-System S.A., Huta Stolzle, IBS Polska, Poltronic, TETA, Vertex, SPOMLEK, INVADO, Urząd Miejski Wrocławia, Urząd oraz Wójt Gminy Tarnowo Podgórne, Wyższa Szkoła Europejska w Krakowie, Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu.
Przykładowe korzyści i zastosowanie procesu LMI:
-
poprawa efektywność działania,
-
zwiększenie zysku oraz obniżenie/optymalizacja kosztów,
-
wsparcie strategicznych zmian w organizacji prowadzące do ugruntowania pożądanych postaw i osiągania zakładanych rezultatów biznesowych,
-
wzrost motywacji i zaangażowania ludzi w realizację znaczących celów organizacji,
-
wzmocnienie pracy zespołowej oraz wzrost identyfikacji ludzi z firmą,
-
wsparcie w budowie i ugruntowaniu trwałej kultury organizacyjnej, opartej na efektywności i przywództwie,
-
wsparcie w procesie przewodzenia zmianie.
Usługi rozwojowe LMI:
-
są zorientowane na osiąganie celów,
-
stymulują proces myślenia by lepiej zrozumieć siebie i swoją organizację,
-
są miejscem i czasem zbierania najlepszych rozwiązań,
-
są nauką przez działanie – przekuwaniem teorii w praktykę,
-
zawierają praktyczne ćwiczenia ukierunkowane na działania, które w krótkim czasie przynoszą pożądane rezultaty,
-
są zorientowane na osiąganie mierzalnych i trwałych rezultatów poprzez zmianę nawyków, postaw i zachowań
-
dostarczają praktycznych metod, umożliwiających śledzenie wyników, prowadzących do osiągania celów organizacji.
Co wyróżnia programy rozwojowe LMI?
-
Spójna koncepcja merytoryczna „TOTAL LEADER” (TL).
Koncepcja TL to konkretna oferta merytoryczna LMI (sprawdzona i wciąż rozwijanych na całym świecie), ale przede wszystkim filozofia i sposób rozumienia przywództwa. Przywództwo definiujemy jako zdolność do wejścia w ciągły proces rozwoju, zmiany i kształtowania postaw. W tym sensie jest to obszar uniwersalny i powszechny, stanowić powinien wyzwanie dla każdej organizacji i każdego człowieka, niezależnie od tego, jaką formalną pozycję czy stanowisko w niej zajmuje. TL to wreszcie koncepcja mówiąca o potrzebie podejmowania wysiłku integralnego rozwoju, tzn. takiego procesu, w którym osoba ma możliwość rozwijania się i realizowania ważnych dla siebie celów w każdym obszarze swojej aktywności, budując trwałą harmonię czy dążąc do integracji życia zawodowego z prywatnym. Stąd, odbiorcami naszych usług są nie tylko osoby reprezentujące biznes czy inne organizacje/podmioty instytucjonalne, ale także osoby fizyczne, pragnące świadomie inwestować we własne rozwój – osobiste przywództwo.
Przykładowe programy merytoryczne wchodzące w skład koncepcji TL, na bazie których tworzone są usługi dla klientów to: „Efektywność Własna” (EW), „Efektywne Przywództwo Motywujące” (EPM), „Efektywne Strategie Sprzedaży” (ESS), „Dynamika Efektywnego Zespołu” (DEZ), „Kształtowanie Zwycięzców” (KZ), „Efektywne Przywództwo Własne” (EPW), „Efektywne Przywództwo Strategiczne” (EPS).
- Unikalny proces i metodyka LMI.
Głównym założeniem procesu rozwojowego LMI jest kształtowanie trwałych postaw efektywnościowych i zachowań przywódczych oraz ukierunkowanie organizacji/kluczowych osób na realizację ponadprzeciętnych celów biznesowych.
Celem samym w sobie nie jest więc przekazanie wiedzy z zakresu efektywności, zarządzania czy przywództwa, ale odkrycie i wykorzystanie pełnego potencjału osoby, a przez to zespołu i organizacji, po to by realizować założoną strategię a w efekcie zbudować trwałą przewagę konkurencyjną.
2.1 Integralny proces realizacji celów SMART.
Rozwój integralnego przywództwa wymaga zajęcia się każdą sferą aktywności. Uczestnik procesu jest zorientowany na realizację:
-
celów zespołowych/grupowych – polegających np. na wypracowaniu modelu, optymalizacji procesu biznesowego, rozwiązanie problemu, etc.
-
celów indywidualnych, zdefiniowanych w kontekście:
-
funkcjonowania biznesu – identyfikując wyzwania przed jakimi stoi w swoim zakresie odpowiedzialności
-
pożądanych przez siebie postaw/zachowań – identyfikując te, których rozwoju pragnie, i które pomogą mu osiągnąć zmianę na ww. poziomie
-
umiejętności zarządczych i przywódczych – rozwój których zapewni kształtowanie pożądanego zachowania
-
reakcji i poziomu zmotywowania do planowanej w organizacji zmiany
-
równoległą płaszczyzną są cele osobiste. Dążąc do osiągnięcia integracji/harmonii w życiu, uczestnicy programu realizują cele zdefiniowane w oparciu o analizę ‘koła życia’ – sześciu podstawowych obszarów ludzkiego funkcjonowania.
2.2 Kluczowe elementy metodyki LMI.
Samodzielna praca z materiałem:
|
Sesja grupowa (nie dotyczy wdrożenia indywidualnego):
|
Sesja indywidualna:
|
Sesja trójstronna (trener, uczestnik
|
Ewaluacja i ukierunkowanie na rezultaty. Ewaluacja jest w sposób naturalny wbudowana w metodykę i proces rozwojowy LMI i stanowi jego nieodłączny element na każdym etapie realizacji. W procesie ewaluacji wykorzystywane są liczne narzędzia, takie jak: umowa WIN/WIN, arkusz monitorowania celów, ocena w połowie, ocena na zakończenie, arkusze informacji zwrotnej, końcowe prezentacje uczestników, główna lista celów/pomysłów wdrożeniowych i osiągnięć. |